-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11960 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:46

علت حرام بودن مقاربت در ايام حيض چيست ؟
به صورت مختصر چند علت ذكر ميشود:
1- يكي از مهمترين عوامل لازم جهت مقاربتِ مطلوب وجود آرامشروحي و ميل جنسي است كه در اصطلاح پزشكي به آن (Libido) يا ميلجنسي گويند. يعني طرفين ميل به مقاربت داشته باشند و الا در صورت عدموجود ميل از يك يا هر دو طرف عمل جنسي براي طرفي كه ميل كافي ندارد،نه تنها مطلوب و پسنديده نيست، بلكه موجب تنفر نيز ميشود. در دورانقاعدگي، سطح هورمونهاي جنسي خانمها (استروژن و پروژسترون) كاهشمييابد و در اثر آن ديوارة داخلي رحم ريزش يافته و خونريزي ميشود. دراين دوران از يك طرف به علت كاهش هورموني، عواطف و روحيه خانمهابسيار حساس و زودرنج شده و كجخلقي و بيحوصلگي خانمها در اين دورهبيشتر ميشود و حتي گاه تحمل بچهداري را ندارند و از طرف ديگر خونريزياز توان جسمي آنها ميكاهد (درست مثل اين كه شما برويد بانك خون و يككيسه خون بدهيد) و به اين دليل از نظر پزشكي توصيه كردهاند در كارهايمنزل مثل لباس شستن، ظرف شستن و... در اين مدت به خصوص روزهاياول خانمها را ياري دهيد. حال با اين اوصاف آيا مقاربت كه هم آمادگيروحي ميخواهد و هم آمادگي جسمي صحيح است؟ مسلماً در اين گونهمواقع فقط مردان به لذت جنسي ميرسند، ولي زن به لحاظ عدم آمادگي بهاوج لذت جنسي يا اُرگاسم نميرسد و دچار درد ناحيه كمر و لگن و... شده وحتي احتمال سردمزاجي و كاهش ميل جنسي حتي در دوران طهارت و پاكيبراي او وجود دارد. حتي گاهي به علت عدم آمادگي روحي و جنسيِ زن،خود مرد هم آن طور كه بايد لذت نميبرد؛ يعني غدد ترشحي دستگاهتناسلي زن كه مسير مقاربت را لزج و آماده ميكنند، به خوبي فعاليت نميكنندو مقاربتي دردناك همراه با خاطرهاي
بد براي زن به دنبال دارد و خود مرد هم به ارگاسم نرسيده است. در حالي كهتمام توصيههاي پزشكي اين است كه بهترين مقاربت، مقاربتي است كه هر دوجنس آن هم در يك زمان و يا با فاصله زماني اندك به اوج لذت جنسي(اُرگاسم) برسند.
2- يكي از اهداف مقاربت، تكثير نسل است. هر چند از نظر پزشكياحتمال آبستني زن در ايام عادت بسيار كم است، ولي در بعضي از قبايليهودي (در اسرائيل) كه به مقاربت در ايام عادت ماهانه نيز ميپردازند و درمواردي زنها حامله ميشوند، بيماريهاي ارثي و نواقص ژنتيكي متعددي دربچهها مشاهده شده و حتي در كتب پزشكي ثبت و ضبط شده است. بنابراينجهت اجتناب از پيدا كردن چنين فرزندان ناقص الخلقهاي، اجتنابپسنديدهتر است.
3- استراحت جنسي براي هر دو جنس (مرد و زن) يك ضرورت است، كهعلم نيز آن را ثابت كرده است. قاعدگي خانمها وسيلهاي اجباري است براياين كه زن و مرد مدتي استراحت جنسي داشته باشند و بعد از آن با ميل ورغبت بيشتر در كنار يكديگر باشند. از طرف ديگر به واسطة افراط دچارخودكشي نشوند. هر بار نزديكي و مقاربت كه همراه با ارگاسم باشد، تمامعضلات بدن (حتي عضلات موها كه هر كدام از موهاي بدن انسان به غير ازسر و صورت داراي عضلهاي بسيار كوچك است و موقع بيرون آمدن ازاستخر يا ترس و... منقبض شده و موها را راست ميكند) به يك باره منقبضشده و به شدت از ذخيرة انرژي بدن ميكاهد. احساس خستگي شديد بعد ازمقاربت به خاطر همين مطلب است.
سخن معروف بوعلي سينا ـ كه كتاب قانونش صدها سال در دانشكدههايپزشكي تدريس ميشد ـ اين است كه انسان با هر بار مجامعت يك ميخ بهتابوتش ميزند و چه بسا در اثر افراط، سريعاً به پايان زندگي جنسي و دنيويخود برسد. بنابراين علم حكم ميكند اجباراً هم كه شده، در اين مدت خود وهمسرتان استراحت كنيد.
4- در طول دوران قاعدگي، لايه داخلي رحم، دهانة رحم و مجرايداخلي مهبل ريزش دارند و سطوح و لايههاي زيرين تا اتمام دوران قاعدگيبسيار نازك و شكننده هستند و هرگونه تماسي ايجاد خراش و آسيبديدگيمينمايد كه زمينه را براي بروز عفونتهاي بعدي فراهم مينمايد.
5- اغلب انجام نزديكي منجر به ايجاد پارگيها (Lacerarions) وآسيبهاي بافتي مينمايد كه در حالت طبيعي به لحاظ حضور ترشحات اينآسيبهاي جزئي به سرعت و با تكثير سلولها ترسيم ميشود. در دورانقاعدگي ترشحات طبيعي واژن (مهبل) حضور ندارند ]كه خود به دليل اُفتهورموني است[ و لذا ترميم با اشكال مواجه ميگردد. به همين دليل است كهاگر در اين دوران نزديكي صورت گيرد با احساس سوزش و درد توأم خواهدبود.
6- طول دوران سيكل قاعدگي 28 روز فرض ميشود كه تخمكگذاري14 روز قبل از بروز قاعدگي صورت ميپذيرد. لذا پيشبيني زمانتخمكگذاري بسيار دشوار است. در برخي موارد زمان تخمكگذاري به جلوافتاده و در اواخر قاعدگي (قاعدگيهاي طولاني) صورت ميگيرد. لذا برايزوجيني كه قصد پيشگيري از بارداري را دارند نزديكي منجر به باروريميشود.
7- دوران قاعدگي براي اكثر خانمها همراه با دردهاي لگني، شكمي،كمردرد، احتقان ناحيه شكم، احساس سنگيني و درد ناحيه پستانها و...همراه است. به علاوه فرد دچار افسردگي و اضطراب و برخي ديگر علائمروحي - رواني نيز هست. لذا تحميل نزديكي در چنين حالتِ بيمار گونهايصحيح نبوده و تجربة منفي به بار خواهد آورد كه در روابط آتي زناشويي ايجادمشكل خواهد كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.